LOGO_THEFITZONE witzonderrand.png

BLog

Graag leren we jou beter kennen onder het genot van een kopje koffie of thee

What about drinks?



Er is veel informatie beschikbaar over wat calorieën, eiwitten en koolhydraten in eten. Maar hoe zit dat eigenlijk met drinken?


Drankjes kunnen ongemerkt je dagelijkse inname van calorieën verhogen, maar dragen vaak nauwelijks tot niet bij aan je verzadigingsgevoel. Dit kan een belangrijke factor zijn binnen het behalen of behouden van jouw gewenste gewicht.


Veel mensen weten vaak wel dat er veel suiker zit in Coca-cola, maar realiseren zich soms niet dat vruchtensap nog wel meer suiker kan bevatten. Een blikje Coca-cola van 330 ml bevat bijvoorbeeld 30 gram suiker, maar een glas verse jus de Orange 40 gram (fruit)suiker. Normaliter worden fruitsuikers door de samenstelling van een stuk fruit relatief traag opgenomen, maar doordat vruchtvlees en vezels ontbreken in de verse vruchtensap, veranderd dit proces en worden de suikers evengoed razendsnel opgenomen.


Binnen onze visie bij Fit Zone sluiten wij geen producten uit, wij kijken altijd naar de vraag: ‘past de inname bij je gewenste levensstijl en de doelen die je wilt behalen?’. En dan kan het goed zijn om je bewust te zijn van de hoeveelheid calorieën, cafeïne & alcohol die je op weekbasis binnenkrijgt.


Hieronder hebben we voor jullie een overzicht gemaakt waarbinnen we de verschillende dranken in drie categorieën hebben verdeeld: onbeperkt drinken, gemiddeld drinken, minder drinken.


Onbeperkt drinken(min. 2000ml):

* Water,

* Fruit/herb-infused water

* Koolzuurhoudend water

* Thee


Beperkt drinken (max. 500ml):

* Zwarte koffie

* Zero frisdrank

* 0% aanmaaklimonade

* Melk

* Ongezoete plantaardige melk

* Thee met melk of cappuccino,

* Groentesapjes
 Houdt bij koffie (en thee) wel rekening met de aangeraden maximale inname van cafeïne van +- 400mg per dag.


Minder drinken (max. 300ml):

* Vruchtendrank

* Frisdrank

* Energydrinks

* Alcohol

* Smoothies/milkshakes,

* Gezoete plantaardige melk


Mocht je graag willen dat iemand van ons een keer meekijkt naar je eet- en drinkpatronen en advies uitbrengt, stuur ons dan een berichtje.